چاپ مطلب
گروه : خبر
/ اصفهان
تاریخ : 29 خرداد, 1398 - 09:33
ترافیکال گزارش می‌دهد خداحافظي خودروهاي سنگين با خيابان‌هاي اصفهان

در آينده نزديك و با احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی و تکمیل ادامه بلوار فرزانگان ديگر خودروهاي سنگين در مناطق شمال و شرق اصفهان تردد نمي كنند كه باعث امنيت شهروندان و روان شدن تردد خودروها در اين محور مي شود.

به گزارش گروه اصفهان ترافیکال، در آينده نزديك و با احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی و تکمیل ادامه بلوار فرزانگان ديگر خودروهاي سنگين در مناطق شمال و شرق اصفهان تردد نمي كنند كه باعث امنيت شهروندان و روان شدن تردد خودروها در اين محور مي شود.

مدير ترافيك شهري شهرداري اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ترافيكال با بيان اينكه سمت شمال و شرق اصفهان كه شامل مناطق 14 و 10 مي شود بيشترين حمل و تردد كاميون و ماشين هاي سنگين را دارد گفت: بيشترين ميزان آلودگي ها به خاطر تردد خودروهاي سنگين است كه سالها از عمر مفيد اكثرشان مي گذرد ولي همچنان در چرخه حمل و نقل فعال هستند.

مسعود بنده خدا اضافه كرد: شهرداری اصفهان با احداث تقاطع غیر همسطح در بزرگراه شهید اردستانی و تکمیل ادامه بلوار فرزانگان تا نیمه دوم امسال در صدد است ترافیک شمال شهر اصفهان را از خیابان بعثت، چهارراه عاشق اصفهانی و میدان جوان حذف کرده و تردد خودروهای سنگین را از مسیر ادامه بلوار فرزانگان به حلقه حفاظتی شهر وصل کند تا از طریق تقاطع غیرهمسطح اردستانی به استان‌های شرقی و جنوبی حرکت کنند.

به گفته وي، در حال حاضر با تلاش مديريت شهري آزادسازي ها در اين محور انجام شده كه در نهايت با افتتاح اين مسير بسياري از مشكلات بر طرف مي شود و تردد روان و راحتي از شرق به شمال خواهيم داشت كه باعث كاهش آمار تصادف و آلودگي مي شود.

اين مدير شهري با اشاره به اينكه بيشترين ميزان آلودگي مربوط به تردد وسايل سنگين در شهر است اضافه كرد: اين در حالي است كه به نظر مي رسد كه آلودگي ها ناشي از كار كارخانه ها و صنايعي است كمتر از 50 كيلومتر از محدوده شهري فعاليت مي كنند.

بنده خدا در ادامه گفته هاي خود نقاط ديگر اصفهان را نيز درگير تردد خودروهاي سنگين دانست و افزود:‌ در غرب اصفهان هم اين مشكل وجود دارد و از طريق بزرگراه اقارب پرست حجم زيادي از اين خودروها روزانه به شهر وارد مي شوند كه در صورت بهره برداري از كمربندي جنوب اصفهان تا حدودي اين حجم كاهش پيدا مي كند.

وي در رابطه با انجام عمليات كمربندي جنوب اصفهان توضيح داد:‌ قسمتي كه در محدوده شهر اصفهان بوده به نتايج خوبي رسيده و بخشي از آن باقي مانده است كه به اتوبان ذوب آهن متصل مي شود و در حوزه اصفهان نيست اين در حالي است كه به شدت تسريع د ر روند اين پروژه براي كاهش خطرات و ترافيك احساس مي شود.

بنده خدا اضافه كرد: اصفهان به دليل قرار گرفتن در مسير ديگر شهرها باعث شده تا 90 خودروهاي سنگين كه به قصد جا به جايي بار در خيابان ها حركت مي كنند حتما از خيابان ها و بزرگراههاي اين شهر تردد كنند و اجراي طرح هايي مانند حلقه حفاظتي اصفهان باعث مي شود كه اين تردد كاهش چشم گيري پيدا كند.

وي در پايان گفته هاي خود از ترافيك به عنوان معضل امروز خيابان ها در شهرهاي بزرگ نام برد و گفت: برنامه هاي متعددي براي حل اين مشكل پيشنهاد شده اما در صورتي كه شهروندان همكاري لازم را با مديريت شهري و پليس راهور در اجرا نداشته باشند به نتيجه مطلوب نمي رسد.

حذف خودروهاي سنگين زيرساخت لازم دارد

اما از سوي ديگر رئیس پلیس راهور استان اصفهان نيز ساماندهی تردد خودروهای سنگین در اصفهان را نيازمند زير ساخت مناسب و تلاش همه دستگاههاي ذيربط دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که در محورهای جنوب، شمال، شرق و غرب اصفهان زیرساخت‌های لازم برای جلوگيري از  تردد این خودروها و همين امر باعث شده تا در خيابان هاي شهر شاهد تردد ماشين هاي سنگين با بارهاي چند صد كيلويي باشيم.

سرهنگ رضا رضایی ياد آور شد: روزانه در منطقه غرب اصفهان 15 هزار خودروی سنگین تردد دارند كه خطرات زيادي را با ورود به شهر ايجاد مي كنند.

ساماندهي خيابان عاشق اصفهاني سه ماهه دوم سال

معاون عمران شهری شهردار اصفهان نيز در اين زمينه گفت: به زودي شهروندان شاهد تردد خودروهاي سنگين در چهار راه عاشق اصفهاني نيستند.

ایرج مظفر قول داد:‌ تا سه ماهه سوم امسال تمام ترافیک خیابان بعثت، نقشینه و چهارراه عاشق اصفهانی حذف و تردد خودروهای سنگین از طریق ادامه بلوار فرزانگان به تقاطع شهید اردستانی هدایت مي شوند.