Skip to main content
  • خانه
  • اخبار
  • ورزش
  • یادداشت ها
  • تکنولوژی
۲۸ دى, ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶ #هوای_اصفهان_را_داریم
En Es Fr Ar فارسی
  • خانه
  • اصفهان
    بر راه اندازی تراموا اصرار داریم
    ۲۵ دى, ۱۳۹۹
    اعمال قانون ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو به دلیل ترددهای غیر ضروری؛ فک پلاک ۴۴ خودروی دودزا تنها در يک روز
    ۱۵ دى, ۱۳۹۹
    رونمایی از سامانه ویژه حمل‌ونقل معلولان اصفهان تا ۲۲ بهمن
    ۴ دى, ۱۳۹۹
    پیوستن ۲ هزار تاکسی زرد به شبکه تاکسی‌های آنلاين/ رانندگان غيرواقعی حذف می‌شوند
    ۴ دى, ۱۳۹۹
  • ایران
  • بین الملل
  • حوادث
  • پویش ترافیک
  • مطبوعات
  • نگارخانه
    • عکس
    • ویدیو
    • چند رسانه‌ای
    تاریخ:
    چهارشنبه, ۱۷ دى, ۱۳۹۹

    عکاس:
    آزاده عزیزیان
  • درباره ما

Search form

ترکیب موتور برقی و گیربکس اتوماتیک در دوچرخه

اخبار / بین الملل
۲ دى, ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
چهار گوشه جهان؛

ترکیب موتور برقی و گیربکس اتوماتیک در دوچرخه

ترکیب موتور برقی و گیربکس اتوماتیک در دوچرخه

شرکت “والئو”(Valeo) یک سیستم جدید شامل یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت و یک جعبه دنده ۷ سرعته تطبیقی را روی یک دوچرخه پیاده کرده است.

به گزارش ترافیکال و به نقل از نیو اطلس، دوچرخه‌های برقی ممکن است کمتر از دوچرخه‌های معمولی به رکاب زدن نیاز داشته باشند، اما هنوز هم دوچرخه سواران در این دوچرخه‌های برقی نیاز دارند دنده عوض کنند. اکنون شرکت “والئو”(Valeo) مستقر در پاریس قصد دارد با ترکیب یک موتور برقی با یک گیربکس اتوماتیک این وضعیت را تغییر دهد.

این دستگاه تعبیه شده در میان رکاب‌های دوچرخه که به طور رسمی “سیستم دوچرخه الکتریکی هوشمند والئو” نامیده می‌شود، دارای موتور الکتریکی ۴۸ ولت این شرکت به همراه یک گیربکس ۷ سرعته تطبیقی است و برق آن از طریق یک بسته باتری نصب شده در وسط دوچرخه تأمین می‌شود.

به گفته “والئو” این موتور تا ۱۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که می‌تواند قدرت پدال زدن راکب را هشت برابر کند، در حالی که سیستم‌های دیگر به عددی بیشتر از پنج برابر دست نمی‌یابند.

به علاوه، با وجود اینکه موتور ۴۸ ولتی از موتورهای ۲۴ و ۳۶ ولت رایج در دوچرخه‌های برقی سنگین‌تر است، اما شرکت سازنده ادعا می‌کند که کارایی بیشتری از آنها دارد.

از آنجا که به هیچ تعویض دنده‌ای حین راندن این دوچرخه احتیاج نیست، به جای زنجیر گریس مالی شده از یک تسمه روان در این سیستم استفاده می‌شود.

همانطور که در سایر دوچرخه‌های برقی(ebike) نیز وجود دارد، حسگرهای یکپارچه به طور مداوم آهنگ و گشتاور رکاب زدن دوچرخه سوار را کنترل می‌کنند. سیستم “والئو” بر اساس همین اطلاعات، دوچرخه را می‌راند و در صورت لزوم به صورت خودکار دنده را عوض می‌کند.

همچنین یک عملکرد تقویت دستی روی فرمان دوچرخه به منطور تأمین نیروی اضافی از موتور در مواقع لزوم(مانند سبقت از وسایل نقلیه دیگر یا کمک به دوچرخه سوار در سربالایی‌ها در نظر گرفته شده است تا موتور نیروی اضافی را در خدمت دوچرخه سوار بگذارد و به رکاب زدن بیش از حد نیاز نباشد.

در این سیستم حتی یک دنده برای به عقب بازگشتن نیز طراحی شده است. همچنین یک سیستم ضد سرقت در آن وجود دارد که وقتی موتور دوچرخه به حال خود رها می‌شود، پیشرانه به صورت خودکار قفل می‌شود.

شرکت “والئو” قصد دارد مجوز تعبیه این سیستم را به شرکت‌های دوچرخه ساز بدهد. این شرکت در حال حاضر برای نشان دادن نحوه کارکرد این فناوری، آن را در سه نمونه اولیه دوچرخه شهری، دوچرخه کوهستان و دوچرخه حمل بار ادغام کرده است.

انتهای پیام/م

افزودن دیدگاه

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
۴ + ۳ =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
بوداپست؛ شهری در مسیر دوچرخه
پنجشنبه, ۲۸ دى, ۱۳۹۶
تصفیه هوا با دوچرخه ضد دود
سه شنبه, ۲۳ آبان, ۱۳۹۶

افزودن دیدگاه

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
۴ + ۳ =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

خبر برگزیده

قوی‌ترین خودروی هیبریدی جهان + عکس
بر راه اندازی تراموا اصرار داریم
نخستین ایستگاه شارژ برقی خودرو کشور در مشهد آغاز به‌ کار کرد
مقابله با کرونا در اتوبوس و مترو
اعمال قانون ۲ هزار و ۳۰۰ خودرو به دلیل ترددهای غیر ضروری؛ فک...
راهکارهای مقابله با آلودگی هوا
منع تردد شبانه ادامه دارد
شهرهایی با بهترین سیستم حمل و نقل عمومی!
  • خانه
  • نگارخانه
  • اخبار
  • دیدگاه‌ها
  • پر بازدیدها
  • آخرین خبرها
قوی‌ترین خودروی هیبریدی جهان + عکس
بر راه اندازی تراموا اصرار داریم
نخستین ایستگاه شارژ برقی خودرو کشور در مشهد آغاز...
تمیزترین شهرهای جهان
آشنایی با نکات جالب حین دوچرخه سواری!
آشنایی با شهرهای بدون خودرو در جهان
مقابله با کرونا در اتوبوس و مترو
قوی‌ترین خودروی هیبریدی جهان + عکس
بر راه اندازی تراموا اصرار داریم
نخستین ایستگاه شارژ برقی خودرو کشور در مشهد آغاز...
تمیزترین شهرهای جهان
آشنایی با نکات جالب حین دوچرخه سواری!
آشنایی با شهرهای بدون خودرو در جهان
مقابله با کرونا در اتوبوس و مترو
  • آرشیو
  • نقشه سایت
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
trafficul

ارتباط با ما

اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان
  • ۰۳۱-۳۲۲۰۸۱۸۰
  • isf@trafficul.ir

آخرین نظرات

کلیه حقوق برای پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان محفوظ است -
طراحی و توسعه دیتا پردازش سپانو نرم افزار CRM آریا
  • Layout Selectors

TopBar
Header

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

MainMenu

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Body Content

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Bottom Content

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Footer

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Sidebar

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

      • خانه
      • اخبار
      • نگارخانه
      • یادداشت ها
      • بین الملل
      • فرهنگ ترافیک
      • درباره ما
  • منوی موبایل
    • خانه
    • اخبار
    • نگارخانه
    • یادداشت ها
    • بین الملل
    • فرهنگ ترافیک
    • درباره ما