Skip to main content
  • خانه
  • اخبار
  • ورزش
  • یادداشت ها
  • تکنولوژی
۲۱ آذر, ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ #هوای_اصفهان_را_داریم
En Es Fr Ar فارسی
  • خانه
  • اصفهان
    مهر جریمه بر پیشانی خودروهای فاقد معاینه فنی
    ۲۱ آذر, ۱۳۹۸
    کاهش سفرهای غیر ضرروی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش ترافیک
    ۲۰ آذر, ۱۳۹۸
    وقتی ترافیک قفل می‌شود
    ۱۸ آذر, ۱۳۹۸
    پلیس مترو در اصفهان راه اندازی شود
    ۱۸ آذر, ۱۳۹۸
  • ایران
  • بین الملل
  • حوادث
  • پویش ترافیک
  • مطبوعات
  • نگارخانه
    • عکس
    • ویدیو
    • چند رسانه‌ای
    تاریخ:
    يكشنبه, ۱۷ آذر, ۱۳۹۸

    عکاس:
    آزاده عزیزیان
  • درباره ما

Search form

هوشمندهاي كوچك قاتلان خاموش خيابان‌ها

اخبار / اصفهان
۲۲ مرداد, ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱
ديدگاه

هوشمندهاي كوچك قاتلان خاموش خيابان‌ها

هوشمندهاي كوچك قاتلان خاموش خيابان‌ها

تلفن همراه اين هوشمند كوچك كه كم كم در كشور ما ۲۷ ساله مي شود با همه عمر كمي كه دارد تا كنون جان بسياري را در يك لحظه گرفته است.

به گزارش ترافیکال، گوشي هاي تلفن همراه قاتلان خاموش درصد زيادي از رانندگان و حتي عابران پياده هستند كه كمتر كسي به آنها توجه مي كند و براساس اعلام راهور، عامل اصلي بيش از  ۲۰ درصد تصادفاتي است كه به دليل توجه نكردن به روبرو رخ مي دهد.

صحبت با گوشي هاي تلفن همراه باعث شده تا رانندگي ايمن در خيابان ها به يك رويا تبديل شود و عابران پياده جرات عبور و مرور از خيابان ها را پيدا نكنند.

ابزاری مانند تلفن همراه و یا سایر وسایل الکترونیکی می‌توانند تأثیر مستقیمی در تصادفات داشته باشند چرا كه یکی از عوامل مهم در تصادفات، حواس پرتی رانندگان از توجه به جلو است.

بعد از سرعت بالا، اين تلفن هاي هوشمند هستند كه هر روز با افزايش امكاناتشان هوش از سر رانندگان بيشتر مي برند و باعث مي شوند تا تعداد قابل توجهي بر اثر سهل‌انگاري جان خود را از دست بدهند.

تحقيقات نشان مي دهد زماني كه اتومبيل با سرعت ميانگين ۸۸ كيلومتر در حركت است تنها ۲ ثانیه نگاه کردن به صفحه گوشی هوشمند می‌تواند احتمال خطر تصادف را بيش از ۲۰ برابر افزایش دهد.

و بيشتر افرادي اين خطا را مرتكب مي شوند كه درصد اطمينان بالايي نسبت به رانندگي و كنترل وسيله نقليه خود دارند.

تلفن هاي همراه ابتدايي حتي امكان رد و بدل كردن پيامك را هم نداشتند و همين موضوع باعث مي شد تا راننده تنها در زمان مكالمه هاي تلفني دست به گوشي ببرد اما به بازار آمدن انواع برنامه ها و بازي هاي تلفني زمينه را براي حواس پرتي و تصادف بيشتر فراهم كرد.

نمي توان اين موضوع را انكار كرد كه استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی بيش از ۵۰ درصد از فعالیت‌های مغزی را با اختلال روبرو مي كند، در اين شرايط با وجود مشاهده محيط و اتفاقات اطراف مغز دستور عکس العمل در برابر آنها را صادر نمی‌کند و منجر به بروز فاجعه مي شود.

ارسال پيامك، چت هاي گروهي و فردي به وسيله برنامه هاي اجتماعي، صحبت هاي تلفني هنگام رانندگي، باعث مي شود افراد بدون توجه به اطراف خود اشتباهات فراواني را مرتكب شوند كه هر كدام مي تواند باعث رخ داد اتفاقي بزرگتر شود.

يكي از راه‌هاي برخورد با اين مشكل، جديت نيروي هاي راهنمايي و رانندگي در برخورد با متخلفان است، از سال ۸۲ افزايش آمار صحبت با گوشي موبايل حين رانندگي باعث شد اين كار تخلف محسوب شود و هر سال جريمه هاي مختلفي براي اين موضوع در نظر گرفته شد كه موجب كاهش ۵۸ درصدي استفاده از گوشي تلفن همراه در هنگام رانندگي شده است اما هرچند آمار استفاده از اين هوشمند كوچك كاهش پيدا كرده اما حوادث ايجاد شده از اين طريق هنوز هم قابل توجه است.

وجود حتي يك تصادف به خاطر سهل‌انگاري، زياد است و اجراي نيم بند اين قوانين و نظارت هاي نيمه كاره موجب شده تا مشكلات دراين زمينه همچنان وجود داشته باشند.

کارشناسان ترافيكي بر اين موضوع تاكيد مي كنند كه قوانین به اندازه کافی بازدارنده نيستند به همين دليل نمي‌توان با اطمينان خاطر از روند مناسب طرح هاي راهنمايي و رانندگي در اين زمينه صحبت كرد.

عكس العمل هاي ناگهاني از جمله گذر از چراغ قرمز، تغيير مسيرهاي اشتباه، هدايت فرمان با يك دست و توجه نكردن به علائم راهنمايي و رانندگي از جمله مواردي است كه به خاطر در دست گرفتن تلفن همراه توسط رانندگان سهل‌انگار ايجاد مي شود كه جان هيچ عابر پياده اي برايشان اهميت ندارد.

اين روزها رانندگي ايمن كه نه تنها عابران پياده كه حتي راننده را از خطر جاني حفظ كند يك آرزو محسوب مي شود كه تا كنون به تحقق نرسيده است.

موضوع غير قابل انكار و تاثير گذار در كاهش تلفات و تخلفات رانندگي فرهنگسازي است كه بدون شك مي تواند موفقيت ها را در اين زمينه افزايش دهد، نمونه موفق آن تبليغ و ترويج استفاده از كمربندهاي ايمني حين رانندگي است كه در ۱۰ سال گذشته شدت پيدا كرد و موجب شد درصد زيادي از رانندگان با اهميت اين موضوع آشنا شوند تا جايي كه در حال حاضر تعداد كمي از افراد رانندگي بدون كمربند ايمني را مي پذيرند.

در رابطه با استفاده از گوشي تلفن همراه نيز تبليغ، فرهنگسازي و همكاري مي تواند درصد موفقيت را در طول زمان افزايش دهد.

/و

کلمات کلیدی:

  • تصادفات
  • تلفن همراه

افزودن دیدگاه

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
۱ + ۳ =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.
آمار تصادفات واضح ارائه شود
چهارشنبه, ۱۶ مرداد, ۱۳۹۸
آمار قربانیان تصادفات در ایران بیش از نرخ اروپا و آسیا
سه شنبه, ۲۰ فروردين, ۱۳۹۸

افزودن دیدگاه

CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.
۱ + ۳ =
Solve this simple math problem and enter the result. E.g. for 1+3, enter 4.

خبر برگزیده

برای سلامتی آنها که دوستشان داریم...
ترافیک و موتورسوارها؛ لطفا قانون را دور نزنید
داریوش امانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان شد
روشن شدن چراغ‌های راهنمایی در ۵۰ تقاطع اصفهان
ترافیک شبیه سم است
ترافیک و سرویس‌های مدارس
داستان دوچرخه‌باز
"قصه آدم و هوا" به رویدادی کشوری تبدیل می شود
  • خانه
  • نگارخانه
  • اخبار
  • دیدگاه‌ها
  • پر بازدیدها
  • آخرین خبرها
کاهش سفرهای غیر ضرروی و استفاده از وسایل نقلیه...
خطر ورشکستگی جایگاهداران سوخت وجود دارد
چگونه در هوای سرد رانندگی کنیم؟
​حل معضل ترافيك با فيزيك كوانتوم
هر سال ۱۰۰ ایرباس در جاده‌ها سقوط می‌کند
وقتی ترافیک قفل می‌شود
پلیس مترو در اصفهان راه اندازی شود
مهر جریمه بر پیشانی خودروهای فاقد معاینه فنی
زندگی در یک اتاق ۸ متری وسط آزادراه
کاهش سفرهای غیر ضرروی و استفاده از وسایل نقلیه...
خطر ورشکستگی جایگاهداران سوخت وجود دارد
چگونه در هوای سرد رانندگی کنیم؟
هر سال ۱۰۰ ایرباس در جاده‌ها سقوط می‌کند
وقتی ترافیک قفل می‌شود
  • آرشیو
  • نقشه سایت
  • درباره ما
  • ارتباط با ما
trafficul

ارتباط با ما

اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان
  • ۰۳۱-۳۲۲۰۸۱۸۰
  • isf@trafficul.ir

آخرین نظرات

ناشناس (تایید نشده)
شهر اصفهان یکی از زیباترین شهرهای جهان، حیف است که با بوق ماشین ها مکدر شود.
c
کلیه حقوق برای پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان محفوظ است
  • Layout Selectors

TopBar
Header

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

MainMenu

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Body Content

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Bottom Content

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Footer

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Sidebar

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

Those Images in folder YOURTHEME/images/bg/

      • خانه
      • اخبار
      • نگارخانه
      • یادداشت ها
      • سیاست
      • فرهنگی
      • درباره ما
  • منوی موبایل
    • خانه
    • اخبار
    • نگارخانه
    • یادداشت ها
    • سیاست
    • فرهنگی
    • درباره ما